Modifikátory
Modifikátor | Popis |
new | Metoda s tímto modifikátorem skryje zděděnou metodu se stejnou signaturou |
public | Metoda s tímto modifikátorem lze použít z libovolného místa v programu |
protected | Lze použíd pouze z kódu třídy, k níž metoda patří, nebo uvnitř typu odvozené třídy |
internal | Lze použít pouze v rámci stejného sestavení |
private | Lze použít pouze v rámci třídy, k níž metoda patří |
static | Nepracuje s žádnou konkrétní instancí mateřské třídy |
virtual | Metodu s tímto modifikátorem lze v odvozené třídě překrýt |
abstract | Virtuální metoda, která definuje signaturu metody, ale neobsahuje implementaci |
override | Překrývá zděděnou virtální nebo abstraktní metodu |
extern | Metoda je implementována externě v jiném programovém jazyce |
sealed | Překrývá zděděnou virtuální metodu, ale nemůže být překryta v žádné třídě odvozené od její mateřské třídy. Musí být použita společně s override. |
Tedy ještě jednou a krátce:
- public: Označí člen jako veřejný, bude přístupný z proměnné objektu i z jakýkoliv odvozených tříd.
- private: Označí metodu jako privátní, takže bude dostupná pouze v rámci této třídy, která ji definovala. V C# jsou standardně privátní všechny členy.
- protected: Označí metodu jako za chráněnou, takže se bude moci používat v rámci třídy, která ji definovala, a také ve všech odvozených třídách. Chráněné metody však nejsou přístupné z proměnné objektu.
- internal: Definuje metodu jako interní, takže je přístupná pro jakýkoli typ ze stejné assembly, ale nikoliv mimo assembly.
- protected internal: Definuje metodu jako chráněnou interní, takže přístup k ní je omezen na aktuální assembly nebo na typy, které jsou odvozené z definující třídy v aktuálním assembly.